luni, 1 noiembrie 2010

Bancuri cu ciobani

Un cioban pastea cele 100 de oi intre doua parcele de porumb si cum statea el sprijinit in toiag si medita. Vine proprietarul si il intreaba:
- Ce faci mai ciobane pe pamantu' meu?
- Nu vezi? pasc oile...
- Vezi ca esti obraznic, poate iti f*t una!
La care ciobanul ii raspunde:
- Poti sa le f*ti pe toate, eu doar le pazesc...

Un cioban intra intr-un compartiment de tren in care se afla o tanara domnisoara de la oras. Tanara este cam nemultumita de companie, dar neavand ce sa faca, continua sa citeasca o revista. Ciobanul scoate o sticla de palinca din desaga, trage o dusca zdravana, dupa care intinde sticla tinerei:
- Domnisoara, doriti?
- Nu, multumesc, raspunde intepat domnisoara si se trage mai la marginea banchetei.
Ciobanul scoate din desaga o bucata de paine, una de cas, o ceapa, si incepe sa manance cu zgomot. Dupa doua imbucaturi, intreaba pe domnisoara:
- Domnisoara, doriti?
- Nu, multumesc, raspunde aceasta, continuandu-si lectura.
Terminand de mancat, ciobanul isi rasuceste o tigara din hartie de ziar si, dupa ce trage vreo doua fumuri, intreaba pe domnisoara:
- Domnisoara, doriti?
- Nu, multumesc, raspunde aceasta stramband din nas.
- Apai, domnisoara, dupa cum fu discutia, eu socot ca de fu*ut nici nu mai are rost sa va intreb.

Se duce vorba in lume ca ciobanul Gheo din creierii muntilor este cel mai tare barbat in scula de pe toata planeta. Au scris ziarele, au transmis televiziunile si, cum era normal, au inceput sa vina femeile cu oferte ca sa incerce minunea.
- Bade, eu sunt cea mai stramta.
- Bade, eu stiu 300 de pozitii.
- Bade, eu am tate mari etc.etc.
Badea Gheo sta sprijinit in bata si la toate ofertele raspundea imperturbabil:
- No, pentru treaba asta am pe Leana mea, nu-mi trebuie alta.
La sfarsit vine ultima oferta:
- Bade, eu fac si oral.
Sta Gheo putin pe ganduri si zice plictisit:
- No, apai ca treaba asta pot sa mi-o fac si singur.

I: Cum gaseste un cioban o oaie in munti?
R: Acceptabila.

Ion era pe deal si Vasile era la vale. Ei se auzeau dar nu se vedeau.
Vasile: - Ioaaannneeee, gasit-ai tu oile?

- Bade Ioane, cand vine ploaia ce faci?
- Apai, ma pun in toiag si astept sa treaca.
- Dar daca e ploaie mocaneasca, de aia de tine mult?
- Noo... apai la aiasta n-am ce-i face.

Un pictor, care calatoreste "pe urmele lui Hogas", ajunge la o stana. Il vede pe cioban si-l intreaba:
-Bade, imi dai voie sa-ti pictez oile?
-Nu taica lasa-le albe asa cum sunt.

Doi ciobani pe malul unui lac cu oile. Din lac se aude cineva tipand:
- HELP! HELP! HELP!
Unu dintre ciobani:
- Ce zice ala ma?
- Zice ca help...

Doi ciobani discutau:
-Auzi, bre, cica la Bucuresti se manca, se be, si se f*te pe gratis...
-No amu, de unde stii? Ce-ai fost pe-acolo?
-D apoi io nu, da o fost nevasta-mea.

Un cioban intr-un compartiment de tren, statea sprijinit in bata. Se urca in tren si o femeie cu un copil si il pe cioban intreaba daca compartimentul e liber...ciobanul nimic. Intra femeia cu copilul si acesta incepe sa il traga pe cioban de itari, de opinci. Ma-sa:
- Gigel potoleste-te, lasa-l pe domnul in pace.
Copilul in continuare tragea de cioban, se urca pe bata lui...ciobanul nimic. Ma-sa:
- Gigel, potoleste-te, nu il mai supara pe domnul.
Copilul tot nu se potolea, ciobanul nu zicea nimic, in disperare de cauza ma-sa zice:
- Domnule spuneti-i si dvs sa se potoleasca, poate va asculta. La care ciobanul se uita la copil si zice:
- As baga pu*a in ma-ta.

Erau doi ciobani ardeleni, si fiecare paste turma lui pe 2 dealuri care erau despartite de un drum national. La un moment dat vine un TIR si loveste cea mai frumoasa oaie a unuia dintre ei. Urmeaza urmatorul dialog:
-Ionie, vazut-ai magaoaia haia mare care o trecut?
-Vazut maa!
-Ai vazut ca t-o calcat sea mai mandra mioara maa?
-Vazut maa!
-Sii, see samtasti maa?
-Imi repugna!

Un balaur vine la un cioban:
- Ciobane iti mananc jumatate din turma. Ciobanul calm fuma Capati. A doua zi vine iar balaurul:
- Ciobanule iti mananc si cealalta jumatate de turma.
Cobanul calm fuma Marasesti. Ii mananca casa nevasta copii. Ciobanul calm:
- Sa nu-ti bagi pu*a in el de balaur.

Unui cioban nu-i fatau oile asa ca s-a dus la un veterinar sa-i propuna ceva. Acesta ii spuse sa le duca pe deal si sa le fu*a iar daca oile stau la soare inseamna ca sunt gravide iar daca stau la umbra nu. Zis si facut ciobanul urca oile intr-o duba si le duce in varful dealului unde face ce i-a zis veterinarul. Ajuns acasa istovit se uita pe geam iar oile lui erau la umbra. Se ridica, le urca iar in duba si pleaca pe deal. Ajuns din nou acasa istovit (nu mai putea sa stea nici in picioare) o roaga pe sotia sa sa se uite ce fac oile. Aceasta ii spune:
- Oile nu sunt nici la soare nici la umbra.
- Cum asa?
- Toate sunt in duba si una claxoneaza sa te duci.

Un cioban batran merge la oras. In gara de nord se da jos si merge sa ia un taxi. Vede un mercedes negru, frumos. Se suie in el si ii spune soferului sa-l plimbe prin Bucuresti.
Dupa cateva minute de liniste, ciobanul incepe cu un sir de intrebari: pt ce e butonul ala, pt ce e maneta aia etc.
Soferul ii raspunde la toate, dupa care ciobanul intreaba ce e semnul ala pe capota masinii. Acesta ii spune ca e un semn cu care isi fixeaza el tintele.
Ciobanul, nelamurit ii spune sa-i arate practic. Soferul spune:
- Uite vezi biciclistul ala? Il fixez acum si dau peste el.
Se apropie de biciclist, se face catre el dupa care il evita. Mai vad un motociclist si cu acesta la fel, aceeasi poveste. La urmatorul biciclist soferul se face catre el, dupa care se aude un zgomot. Nedumerit se intoarce si-l intreaba pe cioban:
- Ce s-a intamplat?
La care ciobanul, foarte fericit, ii raspunde:
- Noroc ca-l luai eu pe asta ca-l ratai tu si de data asta!

Un cioban dupa o furtuna isi pierde o oaie. Plecand in cautarea ei se intalneste cu un om care sapa ceva. Ciobanul il intreaba daca nu a vazut o oaie iar acesta ii rasounde ca are de sapat de aici pana acolo, ce ramane sap si maine. Ciobanul ii spune ca nu il intereseaza ce face si ii repeta intrebarea la care omul ii da acelasi raspuns. Putin iritat ciobanul ii mai pune odata intrebarea iar omul ii raspunde ca are de sapat de aici pana acolo, ce ramane sap si maine. Ciobanul pleaca lasand-ul sa sape in continuare si dupa o zi de cautare isi gaseste oaia.
Intorcandu-se, il gaseste pe "nebun" sapand in continuare. Ciobanul vazandu-l i se face mila de el si se hotaraste sa ii dea lui oaia dar nebunul raspunde ca are de sapat de aici pana acolo, ce ramane sap si maine. Intr-un tarziu tot certandu-se intre ei, trece pe langa ei un politist calare si ii intreaba ce se intampla. Ciobanul spune ca nebunul sapa de trei zile si tot nu gaseste nimic si am vrut sa ii dau lui oaia si el imi tot spune ca sap de aici pana acolo ce ramane sap si maine. Politistul uitandu-se cand la unul cand la celalalt intr-un tarziu spune:
- Ba..... voi vreti sa-mi furati calul. 

Un ziarist in vizita la o stana, unde ciobanul e tocmai cu oile la pascut.
- Ce faci, bace?
- Uite, aice cu turma...
- Pot sa vorbesc cu cainele tau?
- Cainele nu vorbeste!
Ziaristul se apleaca la caine:
- Ce mai faci, Azor?
- Multam, fain. (ciobanul ramane cu gura cascata)
- Ciobanul te ingrijeste bine?
- Nu ma plang. Imi da mancare buna, nu ma bate si din cand in cand ne mai si jucam.
Ciobanul sta stupefiat.
- Bace! Pot sa vorbesc cu magarul tau?
- Magarul nu vorbeste...
Ziaristul se apropie de magar:
- Ce mai faci, magare?
- Nu ma plang. (ciobanul intra in stare de soc)
- Ciobanul se comporta bine cu tine?
- Da. Imi da fan, abrac, iar daca e vreme rea, ma baga in sura...
Ciobanul cade pe spate.
- Bace! Pot sa vorbesc cu oaia ta?
- Apai bagaboanta aia minte de ingheatza apele!!!

Sade baciu' in mijlocul mioarelor p'un picior de plai si gandea la necontenirea vietii in toate formele cate sunt.
De dupa coama unui deal din apropiere apare un OZN care se apropie cu o traiectorie zigzagata, lumineaza aiuritor in toate nuantele spectrului si deschide o trapa.

Sub privirile neclintite ale lu' nea Ion din trapa iese un soi de trompa translucida care coboara spre pajiste si una cate una aspira toate oile ciobanului, inclusiv catarul si pe cei doi dulai.
In timp ce Ion o privea mai departe fara sa clipeasca macar, trompa se retrage, trapa se inchide in urma ei, straniul obiect zburator incepe iarasi sa lumineze ametitor si asa cum a venit, dispare zigzagand la orizont.
Dupa cateva clipe de tacere adanca, nea Ion, in continuare sprijinit in toiag, cu privirea atintita spre locul unde disparuse OZN-ul graieste:
"No, apai sa nu'ti f*t eu gatzii matii..."  

O tipa din Europa de Vest vine în Romania pentru ca auzise de virilitatea ciobanilor români. Se duce la o stâna si îl roaga pe cioban sa i-o traga o data ca sa se convinga si ea daca ce auzise era adevarat sau nu. Ciobanul îi
spune:
- Dar tu ai vazut vreodata Ceahlalul la apus ?
- Nu.
- Apai du-te si vezi, ca minunatie mai mare greu gasesti.
Dupa o luna se întoarce gagica:
- Am vazut Ceahlaul, e într-adevar frumos, dar eu am venit aici pentru altceva.
- Dar Muntii Apuseni i-ai vazut ?
- Nu i-am vazut.
- Mergi si vezi, ca e o priveliste minunata.
Dupa ce o plimba ciobanul prin toata România, gagica nervoasa îi spune:
- Bai ciobane, am vazut tot ce mi-ai zis si sincera sa fiu m-am plictisit de atâtea peisaje.
- Apai bine, ca de-acum, 3 luni nu o sa vezi decât tavanul.

O "fetita" dintre cele ce-si aleg clientii cu bani la marile hoteluri bucurestene a auzit ca badea Ion din Muntii Vrancei are o "scula" demna de respectul breslei si s-a decis sa incerce cu simturile proprii binefacerile organului in cauza .
Se suie femeia in autoturismul ei de lux si se duce in cautarea omului cu pricina .
Din intrebare in intrebare ajunge sa-l gaseasca pe badea Ion cu oile la pasune si dupa binete il intreba direct:
- Am auzit ca ai o scula teribila , badie , si eu care sunt o profesionista in materie as vrea s-o incerc daca nu te superi .
- Nu , nu ma supar , zice omul bland dar acu's cu oile si nu le pot lasa . Om face treaba diseara dupa muls .
Fata protesteaza vehement:
- Dom-le , eu pierd bani grei stand aici ,te rog , macar arata-mi-o sa vad daca merita sa astept .
- Bine , zice omul nostru , si-si trage nadragii in jos .
- OOO... , aproba fata , de mare-i mare da' i cam neagra .
- Apai noi , pe-aci n-avem apa ca la oras , ne spalam cu zer , motiveaza baciul.
- Da' are si branza , zice fata cam dezamagita.
- Si ce , cucoana , voiai cu nuca ? intreaba ciobanul nostru amabil.

O tipa în fusta strâmta si scurta vrea sa se urce în autobuz. Da sa ridice piciorul pe scara... dar intalneste privirea calatorilor atenti la miscare - se vedea cam totul. Asa ca discret, duce mâna la fermoarul de la spate si îl descheie putin sa-si coboare usor pe solduri fusta...
Încearca din nou sa urce... tot asa. Se descheie mai mult la fusta - tot nimic. A treia oara - idem.
În spatele ei - un cioban. Asta o ia de umeri si o urca.
Tipa revoltata:
- Nesimtitule, pui mâna pe mine?!!?
Ciobanul:
- Apoi domnita draga, dupa ce m-ai descheiat de 3 ori la slit am crezut ca suntem prieteni...

Un cioban isi rataceste turma de oi si pleaca in cautare ei.La un moment dat da peste un om care statea intr-un sant:
-Fii bun prietene si spune-mi daca ai vazut cumva o turma de oi pe aici...
-D-le, santul meu e de aici pana aici si altceva nu ma intereseaza.
-Era singura mea avere.Spune-mi te rog daca nu au trecut pe aici ca sunt disperat...
-Meyyy, santul meu e de aici pana aici si altceva nu ma intereseaza!
-Te rog mult omule.Uite, daca imi spui promit sa-ti dau cel mai gras berbec din turma mea...Te implor spune-mi...
Agasat de insistenta ciobanului, omul din sant ii spune sa caute dupa dealul de langa ei.Ciobanul o ia de buna si, intamplator gaseste turma de oi acolo.Se intoarce radiind de fericire cu berbecul promis omului din sant.
-Poftim prietene drag recompensa pe care ti-am promis-o.
-Omule, santul meu e de aici pana aici si altceva nu ma intereseaza.
-Dar mi-ai facut cea mai mare bucurie indrumandu-ma dupa acel deal...Ma simt dator fata de tine...
-Nu intelegi? Santul meu e de aici pana aici si altceva nu ma intereseaza.
Pe langa ei trece un al treilea, calare pe un cal pe care il opreste ciobanul:
-Prietene, uite, judeca si tu cum este corect.Omul acesta m-a ajutat sa-mi gasesc turma de oi si nu vrea sa acepte acest berbec din partea mea drept multumire. Imi spune ca santul lui e de acolo pana acolo si altceva nu-l intereseaza. Care este parerea ta?
Calaretul se uita pe rand la cioban si la omul din sant si spune:
-Bahh, eu am impresia ca voi vreti sa-mi furati mie calul... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu